Thursday, January 29, 2009

fancy

Heisan! Nyt tulee ihan lyhyt juttu vain, koska mä olen IHAN KOHTA lähdössä kirjastoon (tosin iskä huutelee tuolla että pitäisi syödä ja pala pala, ei nyt jaksaisi), mutta siis, lähdin tänään jo 12 aikoihin Helsinkiin etsimään sitä Jennan lahjaa, ja löysinkin sitten ihan kivan leivontakirjan, Jenna kun tykkää leipomisesta, mutta ei omista mitään leivontakirjoja.


Toi oli tosi kätevä, koska tossa on yli 300 reseptiä (ja ne mitä mä nyt näin, oli tosi kivoja) ja toi maksoi vain 12 euroa, joten tuli halvaksi. No, äiti tuli sitten sinne Helsinkiin, kun se oli ollut jostain syystä Jorvissa, ja käytiin sitten Wayne's coffeessa kahvilla. Söin omenakanelimuffinin ja join ihan jättisuuren latte macchiaton, vähän harmittaa kun kamera ei aamulla mahtunut laukkuun, ne oli nimittäin tosi kuvauksellisia ja ah, niin hyviä. Päivällä mulla oli ylläni farkkuhame, voi että mä inhoan kyseistä vaatekappaletta, mun mielestä tuommoiset lantiomalliset farkkuhameet on vaan tosi mauttomia.. Siitä huolimatta kyseinen vaate oli mun päälläni tänään.



Eli farkkuhame hm, toppi siskolta ikivanha, neule zara, sukkahousut seppälä ja villasukat ne mallun tekemät.

Tuossa vielä se eilen tehty hame, ihan siis simppeli perushame, mutta tykkään siitä kyllä. Vaikka se saakin mun vatsan pömpöttämään... No silti se on kiva.


Ja tuossa vielä ihan mahtava nahkavyö, jonka sain siltä mallulta eilen kanssa, toi on tosi söpö! Kinusin sen itselleni, ja mallu kyllä antoi sen aika helposti, toi on kai joltain 70-luvulta.. Silti, ihana! Mutta nyt sinne kirjastoon! Ja illalla vielä se kakun leipominen, huuuhh. Luin muuten äsken ruotsin sanakokeeseen, joka on huomenna, ja tuntuu ettei päähän jäänyt mitään...

2 comments:

  1. Mahdatkos muuten tietää jotain tosi simppeliä keittokirjaa tällaiselle nyypälle, joka ei oikein osaa kunnolla makaroniakaan keittää? Noita keittokirjoja tuntuu olevan joka lähtöön ja tuokin mainitsemasi 300 reseptiä sisältävä kuulostaa ihan hyvältä, mutta tarvitsen ihan oikeasti hyvin selkeän, jossa ohjeet ovat tyyliin rautalangasta väännettyjä... :D

    ReplyDelete
  2. Vakuuttaja: Hmm, ainakin Ruutukokin normaali keittokirja on hyvä, siinä ohjeet kerrotaan mielestäni tosi selvästi ja perusohjeita löytyy yli 1500. Kirjasta löytyy kuvia ja reseptejä löytyy arkiruoista juhlaankin. Hintaa kirjalla on varmaankin noin 40 euroa.

    ReplyDelete

(: