Sunday, April 26, 2009

lohta perunapedillä ja silleen

Hahaa, olen nähnyt näillä tosi monilla bloggaajilla, ja koska kun äiti tänään pyysi mua tekemään ruokaa ja mulla oli tylsää, niin päätinpä minäkin sitten tehdä tämmöisen oikein kuvasarjan ruoanlaitostani. Eli yksi maailman simppeleimmistä ruuista, lohta perunapedillä. Niin helppo tehdä, ja yksi mun lemppareistani, tosi hyvää ruokaa nimittäin!
Tästä siis lähdettiin:
Eli tänhän voisi tehdä ihan alusta asti itse, mutta me käytettiin kyllä valmista perunasipulisekoitusta. Tähän ruokaan et tarvitse paljon mitään. 1 kg perunasipulisekoitusta, lohta, 4 dl ruokakermaa, suolaa, mustapippurirouhetta, sitruunamehua ja tilliä, joka oli meillä pakastimesta otettu. Ainiin, ja tästähän riittää tosi hyvin meille ainakin kahdeksi päiväksi, ja tänään oli Jenna ja Jelinakin syömässä. Joten jos yksin tai kaksin asuu, niin kannattaa tehdä puolikas annos, ja siitäkin riittää useammalle kerralle kuin yhdelle.Levitä sipuliperunasekoitus leivinpaperilla vuoratulle uunipellille, mausta suolalla, mustapippurilla ja tillillä. Kaada ruokakerma joukkoon. Nypi kalasta ruodot, mausta samoin kuin perunat, mutta pistä lisäksi sitruunamehua. Käännä kala niin, että nahka on ylöspäin (eli juuri toistepäin kuin kuvassa). Paista 200-225 asteisessa uunissa reilu tunti (itse pidin foliota päällä ensimmäisen puoli tuntia)Tadaa, eli näyttääpä tuo kala tossa kuvassa harmaalta ja hassulta, kuva ihan tosi vääristää, se oli ihan normaalin näköistä :D. Ja mun maustaminen oli mennyt taas ihan pepulleen, olen tosi huono siinä, kaikki mun ruuat on aina ihan mauttomia. No, suolaa saa onneksi lisättyä, toisin kuin poistettua. Ainiin, lisukkeina oli:Megamix ja jotain Lidlin kukkakaaliporkkanaparsakaalisekoitusta :) (jälkimmäisestä ei nyt oo kuvaa)

No comments:

Post a Comment

(: