Wednesday, September 23, 2009

what's the key for all the locks? yes, chocolate

Moi! Mulla on ollut kauhea kiire, ja eilen olin baletin jälkeen yksinkertaisesti niin väsynyt etten jaksanut muuta tehdä kuin mennä nukkumaan suihkun ja iltapalan kautta. Tänään taas ei ole tapahtunut niin mitään, kun tulin viiden jälkeen koulusta tein pari tuntia läksyjä, ja nyt olen yli tunnin väsännyt ihanaa omena-luumuhilloa.
Tänään oli myös päällä vain lökärit ja muuta tylsää, joten päivän asuakaan mulla ei nyt ole. Lupailin kuitenkin ohjetta siihen suklaakakkuun, mitä mun synttäreilläni tarjottiin, joten tässä sitä.

Ihanin suklaakakku ikinä

Pohja:
6 kananmunaa
2 dl sokeria
6 rkl vehnäjauhoa
3 rkl perunajauhoja
4½ rkl kaakaojauhetta.
Täyte:
purkki aprikoosihilloa
3 dl kermaa
Kuorrutus:
1 dl sokeria
1½ dl kaakaojauhetta
1 dl kermaa
2 keltuaista
150 g voita (siis oikeeta voita, mikään margariini ei tähän käy)
2 valkuaista
1 tl vaniljasokeria
Reunoille:
3 dl kermaa + (sokeria) vaniljasokeria maun mukaan

Vatkaa munat ja sokeri vaahdoksi. Siivilöi kuivat aineet joukkoon ja paista vähän alle 200 asteessa riittävän kauan (hehe, tää on mun papan avovaimon resepti, joten tää aikakäsitys on tosi fiksu :D)
Anna pohjan jäähtyä, leikkaa neljään osaan. Kostuta maidolla, ja vatkaa sitten täytteen kerma. Täytä kakku aprikoosihillolla ja kermalla. Tee kuorrutus:
Sekoita kattilassa sokeri ja kaakao, lisää kerma ja keltuaiset ja kuumessa seos kiehumispisteeseen. Jäähdytä. Vaahdota voi ja sekoita se jäähtyneeseen kiisseliin. Lisää munanvalkuaiset yksitellen sekoittaen sekä vaniljasokeri. Levitä kuorrute kakulle, anna jähmettyä. Vatkaa kerma ja pursota reunoille.
Siinä se, ihan miiielettömän hyvää kakkua!
Image and video hosting by TinyPic
Hei, mitäs pidätte NÄÄIN isoista kuvista? Better or worse?
Ja loppuun vielä ihan mahtibiisi jota oon popittanu tänään about miljoona kertaa!

3 comments:

  1. Toi näyttää ihanalta, pakko kokeilla! :)

    ReplyDelete
  2. Oii toi kakku näyttää tosi namilta! :D Pitäis koittaa leipoa tollanen kun laiskuudeltani jaksaisin (:

    ReplyDelete
  3. tiij: Joo, kannattaa :)

    Piiu: Voi, se oli tosi ihanaa :>

    ReplyDelete

(: